Переробка автомобільних шин

      В наш час у Європі кожного року назбирується більше 2,5 міліон тонн старих автомобільних шин. До тепер вони використовувалися як вторинне паливо на цементних заводах та електростанціях. Щоб зробити можливим використання компонентів старих автомобільних шин, потрібно їх подрібнити з подальшим розподілом складових частин: гуми, сталі та текстильних волокон. Шини, як правило, попередньо подрібнюються на  двовальних шредерах, які повільно обертаються, або дискових ножах, а потім переробляються методом одно- або двоступеневого подрібнення у крихти та борошно з різним складом частин. 

Існує два способи:

  • Холодне подрібнення (криогенне подрібнення), при якому попередньо подрібнені гумові чіпси з допомогою подрібнення старих шин (LN2) ламаються та, наприклад, подрібнюються на молотковій дробарці. Як правило, при криогенному подрібненні достатньо одної стадії подрібнення, щоб добитися бажаного відокремлення компонентів і одержати бажаний широкий гранулометричний спектр гумових крихт. Недоліком цього способу є високі затрати на застосування рідкого азоту. (1 – 2 т  LN2 на т старих шин), а також мала поверхня зламаного, як скло, гранулята або гумового борошна.
  • Теплове подрібнення (середовище подрібнення) при температурі довкілля (температура середовища = температурі довкілля), при якому чіпси з шин без ломки подрібнюються у грануляторах або дробарках, що швидко обертаються. За рахунок підключення декількох (ріжучих) грануляторів продукт поетапно подрібнюється до бажаного розміру частинок. Недоліком теплового способу є високі затрати на електроенергію через використання декількох ступенів подрібнення, а також порівняно високе зношення ножів грануляторів, що приводить до  високих затрат на технічне обслуговування та зношувані частини.

     

 

Приймання та попереднє сортування 
Попереднє подрібнення
Дозування та гранулювання

 

Подрібнення у шредері
Прес тип 60-1250
Етап гранулювання
Класифікація 

 

                                                                                                 Сортування  тонкої фракції та пакування

   

     Принцип роботи бігунів раніше використовувався для пресування та гранулювання різноманітних продуктів, він дозволяє також ефективно дробити  складні продукти, такі як старі шини. По всьому світі в харчовій та хімічній промисловості, виготовлення кормів для тварин, виробництва синтетичних матеріалів, а також в області переробки і утилізації відходів працює більше 2000 машин цього типу різних розмірів.

  Преси з плоскою матрицею відзначаються компактною, але міцною конструкцією та високою гнучкістю. 

Переваги:

  • низькі експлуатаційні витрати;
  • термін служби інструментів > 1000 годин;
  • невеликі затрати на техобслуговування;
  • ефективне гранулювання;
  • висока продуктивність впродовж всього терміну служби інструментів;
  • відсутність відходів;
  • висока якість продукту.

     Після подрібнення  з суміші гуми та металу магнітом відділяють стальний дріт. При першому просіюванні відділяються тонкі частини, менше 8 мм, які поступають на очистку грануляту. Груба фракція, а також суміш гуми з металом повертається на гранулювання. При цьому кількість матеріалу, що повертається, залежить від спектру частинок  бажаного продукту.

    Після гранулювання подрібнений продукт розділяється на лінії багатоступеневого сортування  та просіювання  залежно від вимог замовника на різні фракції. Сепарація металу відбувається у магнітних барабанах, сортування - з допомогою сит.

     Кінцеве просіювання для відділення текстилю та мінералів відбувається у зигзагоподібних ситах та на сортувальних столах.

     Система має модульну конструкцію і розрахована на продуктивність лінії 3,5 т/годину на кожний прес-гранулятор при тризмінній роботі. Це відповідає продуктивності до 15.000 т/рік на кожну лінію. Продуктивність може збільшуватися встановленням паралельних ліній. При цьому одержують такі продукти (в перерахунку на сировину на вході, в залежності від складу сировини):

  • сталь: ок. 15 – 20 %
  • гумові крихти 4 - 6 мм: ок. 15 %
  • гумові крихти  2 - 4 мм: ок. 15 %
  • гумові крихти 0 - 2 мм: ок. 30 %
  • текстильно-гумова суміш: ок. 15 - 20 %

     Кінцеві продукти відзначаються високим ступенем чистоти та пакують у мішки або поступають на  збереження в силоси. 
 

►   Установки утилізації старих автомобільных шин